péntek, május 06, 2011

Miegymás - A Klasz-kertben törpékkel

Nem azért Klasz, mert nem tudok helyesen írni, hanem mert egyik kedves barátom kertjébe kukkantunk be, és neki bizony ez a vezetékneve - de attól még klassz a kertjük is. Amikor Mr. Klasz feltöltötte Jegesmedve képét a Facebookra, a közép-ázsiai juhász kutyája után rögtön szemet szúrtak a kis törpék. Amikor még kislány voltam, gyakorta elkísértem a Nagyimat a postára. Útközben pedig elhaladtunk egy ház előtt, ahol mindig áhítattal megcsodáltam a kerti törpe és gyilkos galócát ábrázoló "vidám" kerti díszként funkcionáló párost. Ilyen egy gyerek. A felnőtt pedig utána olvas, honnan is kerültek a kerti törpék a kertekbe. A XIX. században Svájc és Németország kertjeiben lehetett először ilyen kis gnómokat látni, létjogosultságukat annak a mítosznak köszönhetik, miszerint éjjel megóvják a ház népét. Egyébként a népi hiedelmek kiterjesztett értelmében az aprónépek még szerencsét is hoznak. Az aktuális megítélés leginkább az, hogy giccsesek. Ha lenne kertem, nekem lenne kerti törpém. Nem érdekelne, ha megszólnának miatta, mert szerintem lehet aranyos és igényes munka is. Kezdetben agyagból készült: formákba öntötték, kiégették, és a kerámiát festették. Ma már mindenféle anyagból készülhet, a legkülönfélébb feliratokkal és pozitúrában kapható. Íme, az én kerti törpe válogatásom:


Jegesmedve a lépcsőn


Kerti kút köcsögökkel, bödönökkel



A Törpék


A köcsögfa






Ezt csinálja egy rendes Kerti Törpe nappal


Ezt csinálja egy pimasz Kerti Törpe éjjel


Ezek meg mit csinálnak?


Koszos kis Törpe

Megosztás

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Moderálást követően a kommented láthatóvá válik! Köszönöm, hogy van véleményed!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A mindenségben-mindenségből